zwani.com myspace graphic comments
Hello graphics
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
zwani.com myspace graphic comments
www.TwitterBackgrounds.org

Selasa, 5 Mei 2015

MENCARI TIPS SKOR POINTER

Assalamualaikum wbt


Pejam celik da brda hjung sem da p0n...time nie ap lg sbuk dgn assgmnt, kuiz n tmbh2 lg dgn lecture y rjin bg latihan. Hujung sem mcm nie memang fkir jgk la psal exam...fkir sal exm nie teringat terus kat p0inter...ad0iiiii....

da alang2 bkak lappy trus search sal tingkatkn p0inter, byk website sal p0inter n stdy rupanye...bru ku tahu!!! slma nie xamk kisah sgt p0n...xda msa lol!!

Antara website y aq jmp Pendapat Andablog Ain Zulaikhaweb Mohd Zulkifli n s0 on laa.
Aq suka bca tips dri web pendapat anda....kt bwh nie aq c0py skit tips2 y dy bg...

  • Jangan sesekali ponteng kelas - Saya tak pernah ponteng kelas walaupun satu sepanjang pengajian dari mula sampai habis. Ini banyak membantu kita mempamerkan keseriusan pada pensyarah dan mereka biasanya sentiasa suka menolong pelajar yang serius nak belajar.
  • Pergi awal sebelum kelas bermula - Saya akan berada di bangunan di mana kelas akan diadakan sekurangnya 15 minit awal. Masa terluang itu akan digunakan untuk mengutip kertas A4 yang dibuang di tong sampah yang masih belum digunakan sebelah mukanya. Itu akan dijadikan kerta menyalin nota bila belajar nanti.
  • Memberikan tumpuan pada pelajaran sampai faham - Saya akan tumpu pada pelajaran yang diajar dan setiap kali tak faham saya akan angkat tangan bertanya sampai faham. Selagi tak faham saya akan angkat tangan dan jika pensyarah ajar laju-laju saya akan bangun memberontak minta dia ulang semula. Biasanya pensyarah akan ulang semula dan jika perlu dia akan datang ke meja untuk ajar saya.
  • Ajar sekurang-kurangnya pada 3 orang kawan sekelas - Sebenarnya ramai pelajar yang tak faham langsung apa yang diajar oleh pensyarah tetapi mereka diamkan diri berpura-pura faham. Saya tahu situasi itu dan biasanya saya akan terangkan pada mereka yang tak faham tadi terutamanya kawan rapat sampai mereka faham sebelum balik. Selagi mereka tak faham saya akan terangkan dan tidak akan balik selagi mereka tak faham.
  • Jemput kawan ke bilik jika masih tak faham - Bila balik ke bilik saya jarang ulang kaji. Apa yang saya buat hanyalah ajak mereka yang nak ulangkaji datang ke bilik dan belajar di situ. Sambil saya tidur atau membaca, mereka balajar dan jika tak faham saya akan cuba fahamkan diri saya dulu dan ajar mereka pula.
  • Bersukan setiap petang - Selesai solat asar saya tak akan duduk bilik untuk belajar. Itu merupakan masa penting untuk sibukkan diri di padang. Habis suka saya main dari tenis, sepak takraw, ping-pong, bola dan apa saja yang orang lain main. Bersukan sampai peluh membuatkan kita letih dan mudah untuk tidur awal.
  • Bersolat jemaah Magrib dan Insya - Ini penting untuk tenangkan jiwa dan mendamaikan hati. Waktu ini digunakan untuk berwirid dan berdoa  agar Allah cerahkan hati kita memahami pelajaran.
  • Tidur awal - Saya pastikan untuk berehat tidur sebelum pukul 10 malam. Semua kerja rumah atau ulangkaji akan dilakukan selepas waktu insya sampai selewatnya pukul 10. Tiada lagi huha selepas waktu itu.
  • Bangun awal dan mulakan semula perjalanan sebagai pelajar dan ulang semula semua yang diatas.

*******Namun, bagi aq minat dalam k0s y kta amk p0n ptg ugk n mempengaruhi p0inter kta





Tiada ulasan:

Catat Ulasan